Three.js

Ogarniam ostatnio Three.js. Piekielnie fajną bibliotekę do natywnej grafiki 3D w przeglądarce (wewnętrznie biblioteka korzysta z WebGL). W dość prosty sposób można stworzyć obiekt sceny 3D, dodać do niego obiekty, światła, kamerę, potem jakieś animacje. Tu jest link do tego, co można w tym zrobić:
Three.js - przykłady (wymagają przeglądarki obsługującej WebGL ).

Wietrzę w tym dużą przyszłość.

Udało mi się już zaimportować prosty model z Blendera - jest to tego specjalna wtyczka:
wtyczka do eksportu/importu Blender-Three.js
niestety jeszcze nie udało mi się zaimportować do końca materiałów (ale może dlatego, że samego Blendera nie ogarniam zbyt dobrze, i nie wiem czy przypisałem dobrze materiały i tekstury w Blenderze).

No ale że Three.js to jedynie silnik graficzny, renderer - to można robiąc swoją aplikację podpiąć pod to różne inne biblioteki - ja podpiąłem zewnętrzny silnik fizyki Chipmunk, o którym pisałem poprzednio (z tym, że on nie jest do 3D akurat, tylko do 2D). Więc mam jednocześnie grafikę 3D z automatu, jak i fizykę 2D, która na tym pracuje.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego nie da się nadgonić frontendu

Absurdy Rekrutacji 2023

Przygody juniora (1)