Przygody juniora (1)

Zakodziłem swojego taska. Zakomitowałem i pusznąłem na serwer. Dałem merdż rekłesta.

No i czekam. Nie wiedziałem, co ze sobą zrobić, więc wyłączyłem wifi w kompie, żeby włączył się dinozaur. Zacząłem grać. Tak mnie to wciągnęło, że aż pół godziny spędziłem na tym. Nagle stuka mnie w ramię kolega senior.

- Czemu nie odpisujesz? Wysłałem ci wiadomość.

- A no bo ja, no wiesz, wyłączyłem internet, żeby pograć w dinozaura.

- Do tego nie musisz wyłączać internetu. Wystarczy wejść na chrome://dino - rzekł senior i byłem pod wrażeniem jego wiedzy.

- O, nie wiedziałem tego!

- No to jak masz jakiś problem, to pytaj.

- To ty masz jakiś problem, bo przyszedłeś.

- A, no tak. No bo dałeś mi tego merdż rekłesta, tak? Ale tam w ogóle nie ma napisanych testów.

- A od kiedy muszą być pisane testy?

- Od kiedy zmieniliśmy definiszyn ow don. Wcześniej rzeczywiście nie pisaliśmy testów, bo nie było tego w DoD.

- A co to są testy i jak się je pisze? - może i głupie pytanie, ale nigdy wcześniej nie pisałem testów.

- Testy to są takie proste skrypty, które odpalają program, coś w nim robią, i sprawdzają, czy program się zachowuje w odpowiedni sposób. Ułatwia to pracę, bo zamiast ręcznie sprawdzać, to się zautomatu sprawdza.

- No dobra, a w czym je robić?

- Zależy. My używamy Jest. Obczaj sobie dokumentację i to, jak są napisane poprzednie testy.

- Przecież nie ma poprzednich testów, bo dopiero zaczynamy je pisać.

- No już dwa napisałem - powiedział z dumą senior

- Masz, poczęstuj się - wskazałem ręką na biurko, na którym stała otwarta paczka ciastek czekoladowych. Niech kolega senior ma coś w nagrodę.

Senior zaakceptował ciastko, pobrał z paczki, po czym zjadł. A ja zabrałem się do pisania testów.

Jak wam się podoba opowiadanie? Myślę o tym, żeby coś dłuższego napisać i żeby to miało walory edukacyjne też, poza rozrywkowymi.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego nie da się nadgonić frontendu

Absurdy Rekrutacji 2023