Czego się nauczyłem w 2021?

Czego się nauczyłem w 2021? No właśnie, ten post to będzie takie małe podsumowanie. No to jedziemy.

  • Poznałem trochę Rusta. Na tyle pewnie się w nim czuję, że mógłbym zrobić w tym jakaś prostą apkę. Ale pewnie nie na tyle, żeby przejść rekrutację na Rust developera
  • Poznałem różne techniki renderingu 3D, nauczyłem się kodzić w czystym WebGL, zrobiłem prosty silnik 3D. Poznawałem również nowe techniki renderingu i tworzenia różnych efektów używając biblioteki Three.js.
  • Poznałem wiele zagadnień z matematyki. Zarówno tej potrzebnej do grafiki 3D, jak i ogólnie matematyki na poziomie studiów. Poznałem również wiele zagadnień z fizyki, wszedłem w temat symulacji fizycznych. No ale dopiero liznąłem temat tak naprawdę i ten cel będę realizował jeszcze w przyszłym roku.
  • Porobiłem wiele prototypów gier i toolingu do nich, więc wiem już, jak pewne rzeczy zaimplementować, których nie umiałem zaimplementować wcześniej
  • Liznąłem trochę Golanga
  • Wzmocniłem swoją wiedzę backendową
  • Poznałem GraphQL
  • Wzmocniłem wiedzę w Vue
  • Opanowałem stres i nauczyłem się przechodzić wideo-rozmowy rekrutacyjne
  • Wzmocniłem swoją wiedzę z języka niemieckiego. Liznąłem trochę koreańskiego i innych języków
  • Dowiedziałem się trochę, jak działają procesory pod spodem
  • Wszedłem trochę w temat computer vision i reinforcement learning.

Czego chcę się nauczyć w 2022?

Wielu rzeczy :) Bo i computer vision, i chcę matmę i fizykę głębiej poznać. To mój cel na najbliższe kilka miesięcy. I chcę języki obce szlifować. I chciałbym się nauczyć rysować. I chciałbym nauczyć się być bardziej pewnym siebie. I ogólnie dużo jest umiejętności, które mogę i będę doskonalić. Ale nie że od razu 1 stycznia to się stanie. Progres wymaga czasu.

A wy czego się nauczyliście?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego nie da się nadgonić frontendu

Absurdy Rekrutacji 2023

Przygody juniora (1)