pingwin w kosmosie, wczesna wersja

Robię grę o pingwinie w kosmosie. Trójwymiarową. Niewiele jeszcze widać, ot, Ziemia i orbitujący pingwin. I jak się kliknie to strzela. Ale nie ma efektu większego.
http://hex13.org/penguin/
Jak chcecie to spójrzcie, będę dorabiał tę grę.
EDIT 10 grudnia, 21:02
dorobiłem pociski antypingwinowe lecące z Ziemi.
EDIT 12 grudnia, 17:56
uaktualniłem. tweekuję wygląd pocisków. zmieniłem postać pingwina na kulkę, wydaje mi się że bardziej realistycznie wygląda (na tyle, na ile pingwin w kosmosie może "realistycznie wyglądać" ;) inne rzeczy również pozmieniałem, ale ich nie widać na ekranie, gdyż są to zmiany w kodzie.

Komentarze

  1. Hej! Próbuję zerknąć na Twoją grę, ale mi się nie wyświetla w przeglądarce Firefox 34.0.5. Czy trzeba jakichś specjalnych wtyczek? Co ciekawe, mimo czarnego tła, to jak klikam myszką, słyszę dźwięki, więc coś tu nie halo z tym moim firefoxem :P

    OdpowiedzUsuń
  2. a jaką masz kartę graficzną? Powinno działać w każdej przeglądarce, która obsługuje WebGL. Niestety z WebGL jest tak, że starsze komputery ze starszymi kartami nie obsługują go, nawet w nowych przeglądarkach :/ Weź spróbuj wejść na któryś z przykładów ze strony twórców ThreeJS, np.: http://threejs.org/examples/#webgl_geometry_cube
    Jeśli masz WebGL, powinna ci się wyświetlić obracająca kostka.

    Jeśli to widzisz, a mojej gry nie, znaczy, że w mojej grze jest bug. Jeśli natomiast nie widzisz i tamtych przykładów, to znaczy zapewne, że ogólnie twoja przeglądarka nie wspiera WebGL.

    możesz spróbować z innej przeglądarki wejść, albo z telefonu, moze w telefonie odtworzy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale w sumie powinienem zrobić jakieś lepsze powiadamianie o błędach do celów diagnostycznych (bo tak to w sumie pokazuję komuś, tej osobie nie działa, i w sumie nie wiem dlaczego). W kolejnej wersji będzie wyświetlany błąd na ekranie, co ułatwi debugowanie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Hejka, Okej, w Chromie Twoja gra działa, tylko w Firefoxie coś jest zrąbane. :) Mam kartę ATI Radeon 4600, ale najwyraźniej to nie tu problem. Ciekawe, czego firefox tak odwala.
    Ej w ogóle poza strzelaniem w ziemię, jaka jest koncepcja tej gry? :D Czy to jest dopiero na fazie rozwoju? Bo fajnie się steruje, tzn. uczucie braku grawitacji jest i w ogóle, tylko chyba jeszcze nie ma w co strzelać? Czy trzeba długo czekać, żeby np. pojawiły się jakieś rzeczy do zestrzelenia?

    OdpowiedzUsuń
  5. będzie trzeba zamrozić Ziemię za pomocą lodowych pocisków. Weź wejdź teraz, uaktualniłem i teraz pojawiają się płatki śniegu jak gdzieś strzelisz. Plus jest lepsze komunikowanie o błędach.

    A w kolejnych wersjach zapewne będą wrogowie, którzy będą do ciebie strzelać (póki co te czerwone pociski z Ziemi też w założeniu mają zabijać, ale jak na razie od strony technicznej nie udało mi się tego, zrobić, żeby to sensownie wyglądało (jak jest dużo pocisków, to ciągle trafiają w pingwina, jak jest mało pocisków to żżaden nie trafia. No i graficznie dziwnie to wygląda, jak tak leci z taką szybkością. Więc chyba lepsi będą wrogowie, którzy lecą obok pingwina i strzelają z kosmosu... ale to jest jeszcze do przemyślenia..

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego nie da się nadgonić frontendu

Absurdy Rekrutacji 2023

Przygody juniora (1)