Jak zrobić prostą grę w JavaScript?
W tym tutorialu utworzymy prostą grę w JavaScript, z użyciem elementu Canvas.
Gra będzie polegać na kosmicznym locie i strzelaniu w statki przeciwnika. Mało oryginalne, ale od czegoś trzeba zaczać, prawda? Klasyczne pomysły są najlepsze do nauki. A więc zaczynamy.
Będziemy potrzebować:
Załóż nowy folder i nazwij go spaceshooter.
Wejdź do folderu, utwórz w nim 3 pliki i nazwij je:
index.html - tu będzie podstawowa struktura strony w HTML
index.js - tu będzie nasz kod JavaScript
index.css - tu będą definicje stylów CSS
Do pliku index.html wklej ten kod:
Pozostałe pliki (index.js, index.css) pozostaw na razie puste.
będziemy potrzebować grafiki statku gracza:
player.png
oraz grafiki statków wroga:
ufo.png
Są to przeskalowane grafiki ze strony http://openclipart.org, na licencji public domain.
Załóż w folderze z grą podfolder "images" i wgraj do niego oba pliki (player.png, ufo.png) z linków powyżej.
struktura katalogów w tej chwili powinna wyglądać tak
KATALOG_Z_GRĄ ('spaceshooter')
To tyle na teraz, w razie problemów możesz ściągnąć gotową paczkę *.zip, w której jest cały kod wymagany do kroku zero. W następnym kroku natomiast stworzymy mechanizm ładowania obrazków do pamięci komputera (żeby później je łatwo móc wyświetlić).
Gra będzie polegać na kosmicznym locie i strzelaniu w statki przeciwnika. Mało oryginalne, ale od czegoś trzeba zaczać, prawda? Klasyczne pomysły są najlepsze do nauki. A więc zaczynamy.
Będziemy potrzebować:
- edytora tekstu z kolorowaniem składni (np. Notepad++, Sublime Text oraz wiele innych)
- grafiki (weźmiemy darmową grafikę z Internetu)
- podstawowej znajomości języka JavaScript, oraz języków HTML i CSS.
Krok 0: Przygotowania
Załóż nowy folder i nazwij go spaceshooter.
Wejdź do folderu, utwórz w nim 3 pliki i nazwij je:
index.html - tu będzie podstawowa struktura strony w HTML
index.js - tu będzie nasz kod JavaScript
index.css - tu będą definicje stylów CSS
Do pliku index.html wklej ten kod:
Pozostałe pliki (index.js, index.css) pozostaw na razie puste.
grafika
będziemy potrzebować grafiki statku gracza:
player.png
oraz grafiki statków wroga:
ufo.png
Są to przeskalowane grafiki ze strony http://openclipart.org, na licencji public domain.
Załóż w folderze z grą podfolder "images" i wgraj do niego oba pliki (player.png, ufo.png) z linków powyżej.
struktura katalogów w tej chwili powinna wyglądać tak
KATALOG_Z_GRĄ ('spaceshooter')
- images
- player.png
- ufo.png
- index.css
- index.html
- index.js
To tyle na teraz, w razie problemów możesz ściągnąć gotową paczkę *.zip, w której jest cały kod wymagany do kroku zero. W następnym kroku natomiast stworzymy mechanizm ładowania obrazków do pamięci komputera (żeby później je łatwo móc wyświetlić).
Komentarze
Prześlij komentarz