Jak zrobić prostą grę w JavaScript?
W tym tutorialu utworzymy prostą grę w JavaScript, z użyciem elementu Canvas.
Gra będzie polegać na kosmicznym locie i strzelaniu w statki przeciwnika. Mało oryginalne, ale od czegoś trzeba zaczać, prawda? Klasyczne pomysły są najlepsze do nauki. A więc zaczynamy.
Będziemy potrzebować:
Załóż nowy folder i nazwij go spaceshooter.
Wejdź do folderu, utwórz w nim 3 pliki i nazwij je:
index.html - tu będzie podstawowa struktura strony w HTML
index.js - tu będzie nasz kod JavaScript
index.css - tu będą definicje stylów CSS
Do pliku index.html wklej ten kod:
Pozostałe pliki (index.js, index.css) pozostaw na razie puste.
będziemy potrzebować grafiki statku gracza:
player.png
oraz grafiki statków wroga:
ufo.png
Są to przeskalowane grafiki ze strony http://openclipart.org, na licencji public domain.
Załóż w folderze z grą podfolder "images" i wgraj do niego oba pliki (player.png, ufo.png) z linków powyżej.
struktura katalogów w tej chwili powinna wyglądać tak
KATALOG_Z_GRĄ ('spaceshooter')
To tyle na teraz, w razie problemów możesz ściągnąć gotową paczkę *.zip, w której jest cały kod wymagany do kroku zero. W następnym kroku natomiast stworzymy mechanizm ładowania obrazków do pamięci komputera (żeby później je łatwo móc wyświetlić).
Gra będzie polegać na kosmicznym locie i strzelaniu w statki przeciwnika. Mało oryginalne, ale od czegoś trzeba zaczać, prawda? Klasyczne pomysły są najlepsze do nauki. A więc zaczynamy.
Będziemy potrzebować:
- edytora tekstu z kolorowaniem składni (np. Notepad++, Sublime Text oraz wiele innych)
- grafiki (weźmiemy darmową grafikę z Internetu)
- podstawowej znajomości języka JavaScript, oraz języków HTML i CSS.
Krok 0: Przygotowania
Załóż nowy folder i nazwij go spaceshooter.
Wejdź do folderu, utwórz w nim 3 pliki i nazwij je:
index.html - tu będzie podstawowa struktura strony w HTML
index.js - tu będzie nasz kod JavaScript
index.css - tu będą definicje stylów CSS
Do pliku index.html wklej ten kod:
This file contains bidirectional Unicode text that may be interpreted or compiled differently than what appears below. To review, open the file in an editor that reveals hidden Unicode characters.
Learn more about bidirectional Unicode characters
<!DOCTYPE html> | |
<html> | |
<head> | |
<title>space shooter - tutorial - 13zmiennych.blogspot.com </title> | |
<script src="http://code.jquery.com/jquery-1.10.2.min.js"></script> | |
<script src="index.js"></script> | |
</head> | |
<body> | |
<canvas width="800" height="600" id="canvas"></canvas> | |
</body> | |
</html> |
Pozostałe pliki (index.js, index.css) pozostaw na razie puste.
grafika
będziemy potrzebować grafiki statku gracza:
player.png
oraz grafiki statków wroga:
ufo.png
Są to przeskalowane grafiki ze strony http://openclipart.org, na licencji public domain.
Załóż w folderze z grą podfolder "images" i wgraj do niego oba pliki (player.png, ufo.png) z linków powyżej.
struktura katalogów w tej chwili powinna wyglądać tak
KATALOG_Z_GRĄ ('spaceshooter')
- images
- player.png
- ufo.png
- index.css
- index.html
- index.js
To tyle na teraz, w razie problemów możesz ściągnąć gotową paczkę *.zip, w której jest cały kod wymagany do kroku zero. W następnym kroku natomiast stworzymy mechanizm ładowania obrazków do pamięci komputera (żeby później je łatwo móc wyświetlić).
Komentarze
Prześlij komentarz