Tokeny w Go

Innym językiem, którego się uczę jest Go (zwane przez wielu Golang, żeby łatwiej było można wyszukać w Google). No ale co można w nim robić? Backendy różne. Mikroserwisy i różne takie.

No bo JavaScript mi się znudził (a już szczególnie frontend), więc uczę się czegoś, żeby się móc "przebranżowić" xD A Go ma tę zaletę, że faktycznie już firmy w tym piszą komercyjnie (a w Rust to może za 5 lat się rozkręci rynek), no i projekty w Go to też zwykle webówka, więc coś, co jest mi bliższe niż programowanie systemowe (nawet jak będą oferty z Rusta, to przypuszczalnie będą wymagać doświadczenia w programowaniu systemowym i trzeba będzie pewnie się szargać z C++ przy okazji. No chyba, że WebAssembly i zaskoczy i będą szukać programistów JavaScript/Rust, kto wie).

Anyway, to się uczę tych webów w Go. I ostatnio postanowiłem się nauczyć generowania tokenów JWT(JSON web tokens). No ale tutaj miałem problem, nie chciało mi to działać w Go, więc spróbowałem to zrobić w Node (bo Node lepiej znam). I też musiałem zobaczyć, jak to się robi w Node, te tokeny, bo też na początku nie chciały działać, bo źle wygenerowałem klucze. No ale to się generuje za pomocą specjalnych komend.

Co do JWT natomiast, to trzeba uważać, bo da się to odczytać bez żadnego klucza. Każdy może se odczytać taki token, więc uważajcie, jakie dane tam wpisujecie, bo się może wydać wszystko ;)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego nie da się nadgonić frontendu

Absurdy Rekrutacji 2023

Przygody juniora (1)