Jak zrobić IDE z edytora (1)

Robię kolejną wtyczkę, będzie ona dodawać "inteligencję kodu" do Atoma tak, żeby zamienić go w pełnoprawne IDE.

Na razie zajmuję się semantycznym rozumieniem kodu, skokami do definicji, autocomplete, próbuję to doprowadzić do jakiejś zgrabnej postaci.

Po tym jak to zrobię opublikuję to jako wtyczkę do Atoma, ale docelowo to zamierzam zrobić z tego całe IDE w ogóle, bo mi się nie podobają te edytory/IDE co istnieją, więc zrobię swoje, będę miał do portfolio ;) Zresztą zrobiłem już kilka prototypów, więc to raczej nie powinno być aż takie trudne.

Komentarze

  1. Wcześniej robiłeś własny framework aż natrafiłeś na unity :D, a teraz jakiś edytor. Może tutaj punktem zwrotnym byłoby poznanie WebStorm? Generalnie ma wszystko to co właśnie produkujesz.

    A poza tym robienie projektu pod pracodawcę to takie naśladowanie juniora :-P

    OdpowiedzUsuń
  2. Na Unreal, nie na Unity, ale mniejsza o to ;)
    Rzecz w tym, że ja Webstorm już poznałem i szanuję ten edytor (najlepsza inteligencja kodu na rynku), widzę, że ekipa z JetBrains mocno nad nim pracuje i dodaje kolejne funkcje.

    Jednak nie podoba mi się interfejs WebStorma, zbyt skomplikowane to wszystko, jego UX jest słaby (najlepszy interfejs ma Sublime, ale z niego nie korzystam bo ma słabe wsparcie do JSa. No i generalnie którykolwiek edytor bym wziął to jednocześnie jest dobry, ale i zły z jakiegoś względu. Stąd chęć zrobienia własnego edytora albo hakowania istniejących).

    No i nie napisałem, że robię pod pracodawcę, tylko że będę miał do portfolio, to różnica XD Chociaż faktycznie jest to też taka drwina z projektów, które robią początkujący ;) nieadekwatność wysiłku/rozmachu projektu do wrzucania w tę szufladkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przystępnie przedstawione. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego nie da się nadgonić frontendu

Absurdy Rekrutacji 2023

Przygody juniora (1)