Mój własny edytor... :) (1)

Nie tylko robię własną wtyczkę do edytora, ale również od jakiegoś czasu zacząłem robić swój własny edytor. Póki co będzie to edytor gier. A później się zobaczy.



Na razie to co widać, to edytor poziomów - wyklikujesz sobie, gdzie mają być położone które elementy. W ten sposób możesz zbudować murek, postawić samochód w określonym miejscu itp.

Dzisiaj też zacząłem robić coś w rodzaju inspektora obiektów. Po kliknięciu obiektu masz po lewej stronie jego właściwości (np. współrzędne położenia). Niektóre z tych właściwości można zmieniać (pewnie można będzie zmieniać wszystkie, no ale nie od razu Kraków zbudowano).

Jak widzicie, inspektor pokazuje również kod źródłowy funkcji odpowiedzialnych za zachowania obiektów:



Tutaj mamy funkcję onUpdate, która definiuje to, co obiekt robi przy każdej aktualizacji (która następuje około 60 razy na sekundę). W innych obiektach mogą być różne inne funkcje, które będą się odpalać przy określonym zdarzeniu (np. onClick = co obiekt ma robić jak użytkownik w niego kliknie).

Docelowo będzie można edytować kod tych funkcji i widzieć zmiany na żywo.

Myślę też o takim ułatwieniu, żeby zamiast edytować ręcznie kod, ktoś mógłby sobie wybrać myszą dane zachowanie z listy gotowych zachowań (np. stawiasz postać i przypisujesz jej zachowanie "chodź dookoła planszy". I już.). Żeby nawet jak ktoś nie umie pisać w JavaScript (mało osób to potrafi podobno), to żeby umiał zrobić grę.

technikalia


Jak można zobaczyć, odpalam ten swój edytor jako normalny program z poziomu systemu operacyjnego:



Jednakże cały edytor jest napisany w HTML/CSS i JavaScript, jak strona internetowa. Po prostu skorzystałem z Electrona, który pozwala zamieniać strony internetowe na prawdziwe programy. Docelowo myślę, żeby to wrzucić również do internetu, wtedy ludzie będą mogli wypróbować mój edytor online.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego nie da się nadgonić frontendu

Absurdy Rekrutacji 2023

Przygody juniora (1)