Mój własny edytor... :) (1)
Nie tylko robię własną wtyczkę do edytora, ale również od jakiegoś czasu zacząłem robić swój własny edytor. Póki co będzie to edytor gier. A później się zobaczy.
Na razie to co widać, to edytor poziomów - wyklikujesz sobie, gdzie mają być położone które elementy. W ten sposób możesz zbudować murek, postawić samochód w określonym miejscu itp.
Dzisiaj też zacząłem robić coś w rodzaju inspektora obiektów. Po kliknięciu obiektu masz po lewej stronie jego właściwości (np. współrzędne położenia). Niektóre z tych właściwości można zmieniać (pewnie można będzie zmieniać wszystkie, no ale nie od razu Kraków zbudowano).
Jak widzicie, inspektor pokazuje również kod źródłowy funkcji odpowiedzialnych za zachowania obiektów:
Tutaj mamy funkcję onUpdate, która definiuje to, co obiekt robi przy każdej aktualizacji (która następuje około 60 razy na sekundę). W innych obiektach mogą być różne inne funkcje, które będą się odpalać przy określonym zdarzeniu (np. onClick = co obiekt ma robić jak użytkownik w niego kliknie).
Docelowo będzie można edytować kod tych funkcji i widzieć zmiany na żywo.
Myślę też o takim ułatwieniu, żeby zamiast edytować ręcznie kod, ktoś mógłby sobie wybrać myszą dane zachowanie z listy gotowych zachowań (np. stawiasz postać i przypisujesz jej zachowanie "chodź dookoła planszy". I już.). Żeby nawet jak ktoś nie umie pisać w JavaScript (mało osób to potrafi podobno), to żeby umiał zrobić grę.
Jak można zobaczyć, odpalam ten swój edytor jako normalny program z poziomu systemu operacyjnego:
Jednakże cały edytor jest napisany w HTML/CSS i JavaScript, jak strona internetowa. Po prostu skorzystałem z Electrona, który pozwala zamieniać strony internetowe na prawdziwe programy. Docelowo myślę, żeby to wrzucić również do internetu, wtedy ludzie będą mogli wypróbować mój edytor online.
Na razie to co widać, to edytor poziomów - wyklikujesz sobie, gdzie mają być położone które elementy. W ten sposób możesz zbudować murek, postawić samochód w określonym miejscu itp.
Dzisiaj też zacząłem robić coś w rodzaju inspektora obiektów. Po kliknięciu obiektu masz po lewej stronie jego właściwości (np. współrzędne położenia). Niektóre z tych właściwości można zmieniać (pewnie można będzie zmieniać wszystkie, no ale nie od razu Kraków zbudowano).
Jak widzicie, inspektor pokazuje również kod źródłowy funkcji odpowiedzialnych za zachowania obiektów:
Tutaj mamy funkcję onUpdate, która definiuje to, co obiekt robi przy każdej aktualizacji (która następuje około 60 razy na sekundę). W innych obiektach mogą być różne inne funkcje, które będą się odpalać przy określonym zdarzeniu (np. onClick = co obiekt ma robić jak użytkownik w niego kliknie).
Docelowo będzie można edytować kod tych funkcji i widzieć zmiany na żywo.
Myślę też o takim ułatwieniu, żeby zamiast edytować ręcznie kod, ktoś mógłby sobie wybrać myszą dane zachowanie z listy gotowych zachowań (np. stawiasz postać i przypisujesz jej zachowanie "chodź dookoła planszy". I już.). Żeby nawet jak ktoś nie umie pisać w JavaScript (mało osób to potrafi podobno), to żeby umiał zrobić grę.
technikalia
Jak można zobaczyć, odpalam ten swój edytor jako normalny program z poziomu systemu operacyjnego:
Jednakże cały edytor jest napisany w HTML/CSS i JavaScript, jak strona internetowa. Po prostu skorzystałem z Electrona, który pozwala zamieniać strony internetowe na prawdziwe programy. Docelowo myślę, żeby to wrzucić również do internetu, wtedy ludzie będą mogli wypróbować mój edytor online.
No to wrzucaj, na co czekasz? :)
OdpowiedzUsuń